Jeg trenger forsåvidt ikke en full opptelling her, men jeg trenger en håndsrekning, for å si det slik…
Min datter, Cecilie vurderer å slå til på et kjøp av en frisør salong i Bergen.
Kunne du på enklest mulig måte forklare til meg (og henne) via en kommentar om hvilke viktige faktorer som spiller inn for valg av frisør for ditt vedkommende…
Tusen takk for oppmerksomheten og for at du tok deg tid…


89 kommentarer In " Alle med hår på hodet, rekk opp hånda! (Mentalkrem) "
RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL
september 29th 2008 at 1:49 pm
Og selvfølgelig også hva som må til for å forsøke en ny…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 1:54 pm
Ikke spør meg… jeg farger håret sjøl og stiller meg oppned med håret samla i hestehale og klipper det sjøl også, så blir det så gradert og fint atte…
…så ikke spør meg. Sånn sett var det vel ikke meg du spurte, så da skulle jeg vel ikke ha svart…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 1:59 pm
Jeg har min frisør, som jeg er evig trofas i mot. Hører de på jobben diskuterer ulike frisører, og de har alle sine favoritter. Tror man går tilbake dit en er fornøyd. Har inntrykk av at pris ikke spiller så stor roller når det gjelder kvinner. Men tror menn er mere kritisk hvis det er høy pris hos frisøren.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:03 pm
Halloen Geir!
Jeg tror jeg ville hatt det veldig godt i frisørstolen om den mannlige eller kvinnelige frisøren hadde like store kvaliteter som deg, Geir Olsen.
Da hadde man følt seg velkommen, og man trives utmerket i frisørstolen, og håret hadde spilt mindre rolle. – Kunne preika om hva som helst, det hadde vært fint det.
Finest Kind og Ha en fin dag videre!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:11 pm
Overtegnede gentleman har fortsatt en del hår på hodet. Kriteriene for valg av frisør for vårt vedkommende er enkle:
1. Prisen må være behagelig.
2. Man må ikke komme ut skamklippet.
3. Det skader ikke at frisøren er hyggelig og slår av en prat.
Ha en ellers fornydelig dag…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:20 pm
Det er viktig at frisøren hører på og er flink til å etterkomme kundens ønsker. Men også at frisøren kommer med innspill på hva som er kledelig eller ikke. Dyktighet i faget er jo en selvfølge. Og det er viktig at frisøren er omgjengelig og hyggelig.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:24 pm
Nå har ikke jeg hatt fast frisør på x antall år, men dumper stort sett inn der det er ledig time. Men dersom frisøren er hygelig,. lytter til mine ønsker, og resultatet blir fint, er sjansen større for at jeg kommer tilbake. Dessuten er det hyggelig med innspill fra frisørern om hva hun/han tror kan bli fint på meg, men det nytter ikke å være for insisterende ;o)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:25 pm
…. at frisøren ikke klipper av meg håret!!!
*host*
Men når man har en halvmeter hår, KLØR frisører i fingrene. VI vil BARE ha det pleiet og stelt og tuppet, vi vil ikke gnåles på at SÅ FIN du blir med en kort kjerringsveis!
(og etterpå skryter de av at *jeg fikk klippet av henne 45 cm..)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:25 pm
Beliggenhet, beliggenhet og service. Er folk fornøyd med en frisør, kommer de tilbake. Det er liksom noe fremmed med å velge seg en ny en.
Tror også slike rabatter for lojalitet er bra. Gratis sjampo neste gang man klipper seg, gratis det ene og det andre, er ting folk liker. Det trenger ikke engang være gratis, kanskje kan man gi 50% rabatt for sjampo ved andre klipp?
Skal forresten til frisøren nå!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:30 pm
Må være lett tilgjengelig,altså et sted man kjører forbi og lett kan stikke innom. Ikke tyggistyggende blablabla frisører som skal snakke om alt og skal vite hvor du har vært på ferie hva du jobber med osv, foretrekker de som holder munn og konsenterer seg om klippingne
pris er ikke så veldig viktig så lenge resulatet er bra. kaffe er et must, og kundetoalett som ikke ligger inne en trapp og bort en gang og ut på gaten og inn i nabohuset.. ja det var vel det.. og no kom eg på at eg burde vært en tur hos frisøren..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 2:38 pm
At om jeg sier at jeg vil ha en ny hårfrisyre, står ikke hun der som et spørsmålstegn.
“ja, hva tenkte du da?”
“nei, hva kan du gjøre med håret mitt? er tross alt veldig bølgete og naturlig formet..vil gjerne ha en helt ny frisyre, for har hatt denne så lenge jeg kan huske..”
“Nei, altså. har du ikke tenkt igjennom NOE før du kom her ?”
øøh..
Gjerne en hyggelig person og, ikke en som er sjenert og snakker med sjefen istedenfor meg. Greit nok personen kan være under utdannelse, men du trenger ikke snakke over hodet mitt(for å si det sånn) fordeom.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 3:09 pm
Det ga det hele en start, så jeg takker for den, og stryker deg herved fra en herved premier åpning…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 3:36 pm
Jeg synes det er viktig at en frisør er flink til å finne frisyrer og farger som passer akkurat deg, prisen bør ikke ligge i det høyeste skiktet, også kan de godt være hyggelige og gjerne ha rabattordninger, vet om flere salonger som praktiserer det. Ja, også åpningstidene kan være tilpasset folk i arbeid. Ja, det var vel det hele. Lykke til da, hvis hun går for den:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 4:49 pm
Jeg er så heldig at både min bestevenninne og mitt søskenbarn er frisør, så det er ikke ofte jeg må gå til vanlig frisør
(og så har jeg jo en tendens til å bruke barbermaskinen…kremt)
Men det som er viktig for meg, er at frisøren tar seg til til å høre på hvordan JEG vil ha håret mitt, og ikke bare legger ut om hva som ville v passet meg sååååå bra:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 4:54 pm
Hei på tanteprinsesse…
Nå er det slik at min prinsesse sitter i Bergen og oppdaterer denne siden, og dermed følger med på hva blant annet du skriver…
På vegne av oss begge, takker jeg for oppfølging!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 5:25 pm
Halloen te deg og!
Hjertelig takk for den…Foreldre hennes ble enig på forhånd å utruste hun med farens indre og ytre kvaliteter, samt hennes mors økonomiske sans…
“Say no more”…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 5:46 pm
Takk for at dere tok dere tid, Dag Eigil, det settes det pris på…
Dagen har vært som den skal være…fylt av sol, sol og sol…:-)
Måtte kvelden bli like varm som planlagt…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 6:30 pm
Hun er sin fars datter fremdeles, halloooo…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 6:38 pm
Vel… kjennskap og vennskap til frisøren og salongen, med tanke på anbefaling. Bytter ikke salong i tide og utide når man først har funnet seg en frisør man liker. Så at frisøren(e)kan sitt fag, til sist pris.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 6:42 pm
hmmm…
for det første er det en forutsetning at frisøren er heterofil mann. dernest er det en stor fordel at han er minst like gammal som meg. i tillegg liker jeg ikke å bli spurt om en halvgammal, heterofil gubbe skal vaske håret mitt før han klipper det.
med andre ord: irakerne er de beste frisørene i Bergen.
kommer jeg til å bli kunde hos dattera di? neppe ;P
Viva!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 6:57 pm
Kommentar til høyst ærede Pistolero:
hmmm…
for det første er det en forutsetning at frisøren er heterofil dame. Dernest er det en stor fordel at hun er vesentlig yngre enn meg. I tillegg forutsetter jeg at den unge, yndige spør om hun skal vaske håret mitt før hun klipper det.
Og så er det en stor fordel om hun vekker meg etter hårvasken på en forsiktig og behagelig måte…
Nå har jeg ikke sagt et ord om at frisøren tilfeldigvis lener seg borti meg sånn jevnlig eller pjusker borti nakkehårene mine av og til (vi snakker jo for fanken om dattera di, Geir! Må være et visst nivå på sømmeligheten her…)
med andre ord: kommer jeg til å bli kunde hos dattera di? tja, mulig. Hvis jeg tilfeldigvis skulle strene forbi en dag…
(Unnskyld Pistolero…)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:03 pm
Ditt bidrag er registrert, og lest på begge sider av Langfjella…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:17 pm
Den skal vi virkelig notere oss…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:18 pm
Hjertelig takk til deg og som tar dette så seriøst som jeg ønsket…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:31 pm
*rekke handa høøøyt opp*
Jeg bruker frisøren to ganger i året, og da for å klippe det akkurat litt for kort, sånn at det vokser til akkurat perfekt lengde til neste gang jeg klipper det..:)
Og når jeg finner ut at nå skal jeg klippe meg, så ringer jeg en salong, får en time når det passer både meg og frisøren..og vips, då er jeg på vei mot nok et mislykket klipp!:)
NB! Jeg må legge til at det ikke er frisøren det er noe feil med, det er alltid jeg som sier “bare ta godt av det du!”..:)
Lykke til, til datteren din, hun fikser det der sikkert kjempebra!:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:35 pm
Rekker opp hånda men er ikke så ofte i Bergen. Får vurdere om jeg trenger et klipp neste gang jeg er der
)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:38 pm
Der kom det fram mange vesentlige…noterer flittig, her…Gjør du og, Cecilie?
Takk skal ha, Ulla…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:40 pm
Hei i kvelden.
Eg er moden for ny frisør,fordi,-
Når eg har time,må eg beregne å sitje der minst 30min å vente.Det er ein god grunn til det,ho pratar,pratar,om sitt.
Når ho vaskar håret mitt slufsar og sølar ho all over,samtidig som ho pratar,pratar,om sitt.
Når eg set meg i stolen for å få litt råd og dåd ang.frisyre,ja så kan det sjå ut til at ho fylgjer med,men ho pratar,pratar,om sitt.
Når ho klipper,ja så er det ikkje alltid etter bestillinga,for ho pratar,pratar,om sitt.
Når eg er ferdig ,har eg sete i stolen over ein time,for ho pratar,pratar,om sitt.
Eg ynskjer dattera di lukke til.
Er det ikkje kjekt å sjå at borna greier seg når ein slepp taket ?
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 7:57 pm
Jeg er dessverre veldig flik til å være trofast på det området. Ikke bor jeg i Bergen heller. Men. Det meste er sagdt tidligere, men noe kan jeg da si. En frisør må være hyggelig, prate, men skjønne når nok er nok. Ikke tyggegummi. Ikke lukte mye røyk eller altfor stiv parfyme. Litt er ok, mye er ikke bra. Når jeg sier at jeg er åpne for nye ting, men IKKE ….., så betyr det det. Hvis jeg sier finn på noe nytt, så kan de ihvertfall prøve å komme med noe som er mer spennende enn “skal vi si rett i nakken og kort ved ørene. Stusse litt av toppen og vips det var 10 minutter og 350 kroner takk”. Mulighet for dropp in er fint. Noen av oss lever mot klokka, og kan ikke si at Tirsdag neste uke kl 15.45 passer bra. Da sitter jeg heller 30 minutter ekstra å venter når jeg har tid. Har jeg ikke tid til å vente 30 minutter er det mitt problem, ikke salongen sitt. Gode tilbud er heller ikke og forakte. Sånn der var jeg ferdig, som vanlig kort i nakken og ved ørene :-s…….Mitt beste tips…sier noen at de ønsker noe nytt, så hjelp de litt. Ikke bare se ut som ett spørsmålstegn. Selv gutter ønsker og fornye en gang iblant.
P.s Vi har lest fjorårets Vi Menn mange ganger. Faller det fra hverandre kan det kastes.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 8:14 pm
Uff,den såg litt surmaga ut den #19,sorry.
Det var berre tips om kva som ikkje bør gjerast.
Ingen tvingar meg til å gå til henne,så…Ho er faktisk velmeinande og eit fint vesen,min frisør:)
Eg har forresten delt buss-sete i dag,sånn i ein ordentleg buss:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 8:50 pm
Takk for at du tok deg tid…Vi noterer kundens syn for harde livet her…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 8:55 pm
Takk skal du ha Mokkaen…
Vi får se, hva det blir til…
Hun er driftig og har allerede vært gjennom noen møter, og flere møter venter…Så hun setter pris på alle råd og tips, selv om hun nok har forstått mange av tingene, gjennom den tid hun har utøvd faget…
Men nå er det jo hennes nære fremtid som skal stakes ut…
Hadde jeg hatt halvparten av gutsen, hadde jeg gitt ut en diktbok for lenge siden…uten sammenligning forøvrig…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 9:13 pm
*rekker opp hånden*
Jeg har masse hår. Langt hår! Og jeg foretrekker å beholde det sånn, og misliker derfor sterkt frisører som alltid klipper av 20-25 cm. når jeg ber om en stuss. En stuss er å fjerne flisete tupper, ikke klippe av halve lengden. (Og ja, det finnes MANGE frisører der ute som har gjort dette, og jeg setter aldri mine ben der igjen)
Ellers er jeg ikke særlig begeistra for frisører som skal selge på meg alt mulig av hårprodukter. Joda, jeg forstår meg på mersalg og skjønner at de prøver å selge litt ekstra- og det er greit. Men jeg trenger ikke hårspray, hårskum, hårgelè, hårmousse, hårfarge, hodebunnsmassasje, hodebunnsditten og hårdatten. Jeg trenger shampoo og balsam. That´s it. Så når jeg sier jeg ikke trenger annet, ta nei for et nei og ikke si at jeg MÅ ha det for å unngå å miste håret eller andre pressmetoder.
Og til slutt må jeg si at jeg er litt enig med MT i # 19. Det er greit at frisøren slår av en prat. Jeg kan gjerne diskutere både religion og politikk, musikk og film, eller hva som helst annet “ufarlig”. Men jeg trenger ikke å høre om hennes liv, om ekser og dårlige venninner. Det blir litt for privat.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 9:19 pm
Det er viktig at frisøren lytter til hva du ønsker og kommer med forslag..ikke nikke og smile og gjør det hun selv vil:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 9:19 pm
Vi skal ikke gå nærmere inn på tendensen din…men jeg har et spørsmål til deg allikevel, var noen av frisørene dine tilstede…:-))
Ha en fortsatt hyggelig kveld og takk for at også du tok deg tid…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 9:26 pm
Ooh, det glemte jeg; Drop in-timer er et must! Ettersom jeg bare skal ha et kvarters stuss så gidder jeg aldri bestille time på forhånd. Jeg går til en salong, spør om time… og får jeg ikke komme inn der så går jeg et annet sted. Enkelt og greit.
Får jeg derimot beskjed om at jeg kan komme tilbake om en halvtime eller en time… da kommer jeg tilbake
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 9:32 pm
Hjertelig for ditt bidrag…:-)
Jeg har hatt mine faste jeg også…Selv hadde jeg faktisk en salong i Molde, mens jeg bodde i Bergen…
Så når jeg var på reise der, da ble håret også klippet…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 10:02 pm
Selv jeg har gått i den fellen der…Så billig, så kjapt, så greit…
Men så var det det med språket da…
Jeg forsøkte først å si ganske så behersket at maskinen LUGGET…
(Dette var riktignok innehaverens kone)
Så LUGGET den enda mere, jeg forsøkte med:
STOPPSIGNAL….TIMEOUTSIGNAL ….Det eneste som hjalp, det var å reise seg opp fra stolen…
Alt jeg klarte å få ut var:
Nei, nei, nei…Dette blir feil…
Innehaveren kom så på banen:
“Vi begynne på nytt”
“Eller pengene tilbake”
Pengene tilbake skulle jeg jo sagt ja, til…i og med at jeg IKKE hadde betalt enda…
Men jeg valgte å forlate stedet, skamklipt på en side…og fikk satt meg ned i en stol på en “norsk” salong…
Hun synes derimot så synd på meg at jeg fikk avslag…for å få det klippet på nytt…
Lykke til!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 10:04 pm
At jeg syns frisøren er hyggelig og grei og utfører klippen slik jeg vil ha det er jo en klar forutsetning for at jeg kommer tilbake…
Dessuten syns jeg det er viktig at man både kan få bestille time og at det går an å stikke innom uten å ha bestilt på forhånd. Det syns jeg faktisk er ganske viktig…
At frisøren er pratsom er bare hyggelig, men det er viktig at vedkommende aldri diskuterer andre kunder eller spør og graver om f.eks felles bekjente…
Gode råd og tips om nye produkter syns jeg er positivt så lenge jeg ikke føler meg tvunget til å kjøpe…
Å gå til frisør i Bergen blir neppe aktuelt for meg, men ønsker din datter lykke til!:-)
Drar forresten til Bergen i morgen og ser frem til noen dager med servert frokost (frokosten er det beste med hele hotelloppholdet:-). Spabehandling kan de visst også tilby, men det er vel lite sannsynlig at jobben spanderer det på oss;-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 10:18 pm
Punkt en. Kunne klippe krøller. Ikke alle som kan.
Og ikke mase høl i hue på kundene. Mange som kan,mase altså.
ren og pen salong er også viktig.
Tvitvi,med vann i krøllene
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 10:52 pm
Alt er registrert…Alt…:-)
Mer er det ikke å si.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 10:55 pm
For en herlig, hårklipp planlegging da…og snakk om å ta på seg skylden selv…Unikt!
Og her er det vel ikke bare egen prinsesse som trenger lykke til, jeg spanderer selv en tilbake til deg også…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 10:56 pm
Du blir herved satt opp på venteliste…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 10:59 pm
Oj oj oj…
Her er en potensiell ny kunde, Cecilie…
Her var det så mye at jeg tør ikke dele det opp en gang…
Det er lenge siden jeg slapp taket på den unge damen, det gjør man fordi man ser at det går greit…:-)
Stolte pappaen…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:00 pm
Rekker handa i været og sier meg enig med Gentlemannen fra #5, dessuten er det greit at frisøren, når denne slår av den hyggelige praten ikke benytter tiden til å rakke ned på alt i sin umiddelbare nærhet, men heller finner seg koseligere samtaleemner. Jeg har vært utsatt for begge deler, og foretrekker helt klart det siste:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:01 pm
Her var det mange ting jeg kunne skrevet under på…
Takk skal du fanden meg ha, for at du kom innom…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:03 pm
Hva skjedde?
Mistet vi deg?
PS. Flink jente…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:05 pm
Den siste setningen din Lisa, den setter jeg to streker under…for den er viktig uansett hva en holder på med…:-)
Takker!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:10 pm
Enig med deg om det…høres heller ikke særlig smart ut å gjennomføre den taktikken der…:-)
Og ellers, har man funnet igjen noen i skogen?
Jeg får ta meg en tur inn!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:10 pm
Tja…
Hvordan jeg velger frisør?
Jeg velger frisører som KAN krøller…
Altså de som skjønner tvinninga og klippinga og alt det der…
Så det har endt med at jeg reiser to mil for å dra til frisøren, siden jeg ikke har funnet noen god frisør i nærheten.
Men hvis din datter kan klippe krøller, skal jeg gladelig stikke innom neste gang jeg er i Bergen;)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:11 pm
Det regner jeg med at frisøren vet om, at det er forskjell mellom et smørbrød og en tre retters…(bare for å overføre det, til egen bransje)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:17 pm
Dette ble jo en ren og skjær kundeundersøkelse dette her…hun har fått vite mye verdifullt…
Så la oss legge saks til sides…
La oss snakke hotellfrokost…
Det er nemlig mitt lille hjertebarn på slutten av mine nattevakter…
FROKOST er viktig, frokost på et hotell skal ikke bare se smakfullt ut, men også smakes deretter…
Ikke alle frokostgjester er like snakkesalige på morgenen…Noen ønsker bare å nyte…våkne…bli forsynt….:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:20 pm
Ikke drop in! Salonger som har drop in er jeg skeptisk til, signaliserer samlebånd, og hvor fagkunnskap da ikke nødvendigvis er i høgsetet.
Nei, en god frisør må opparbeide seg en fast, god kundeliste, utvikle relasjon til kunden (meg), kjenne til og forstå håret mitt, og sist men ikke minst: bruke skikkelige produkter, uten silikoner osv.
Hodebunnsmassasje er ingen dårlig ting å kunne heller.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 29th 2008 at 11:21 pm
Krøller ja, Marit…Det er sikkert viktig det og…
Også er det vel noe med ærligheten også…kan man det, eller kan man det ikke…ferdig arbeid…
Bedre med sannheten…
Renhold både innenfor og like utenfor utgjør også en forskjell ja…
Takk, Marit!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 10:39 am
Positiv prat er mer lønnsom..:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 10:42 am
Det har jeg aldri tenkt på…men det er jo selvfølgelig en kompetanse der og…
Jeg setter deg på venteliste jeg…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 10:46 am
Dear Deara!
Ikke enig…jeg hadde vært Harald Hårfagre uten drop in…
I dagens tidsknipe er drop in kommet for å bli…
Jeg synes det signaliserer at her er det enten en avbestilling, eller mangel på kunder akkurat den dagen…
Her snakker vi om ei, som skal stå alene…ihvertfall i første omgang…
Ellers enig med resten…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 11:00 am
Som et malapropos lager jeg litt reklame til dette “beslektede” innlegget:
http://www.vgb.no/133...
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 11:02 am
Helt ok å ha forskjellig syn, Geir… ang drop in. Egentlig så vet jeg at det sikkert er mange som mener det er ok, jeg vet jeg er litt sær på dette og nok forventer ganske mye.
Skal hun stå alene, er det viktigste å opparbeide seg ei kundeliste, og få gode relasjoner til kundene. Om man har blikk for kunden, det merker jeg som kunde med en gang.. Frisører er veldig ofte kjempeflink til å se kundene sine an.
Til datteren: Masse lykke til!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 11:59 am
Sjekker innom !
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 12:00 pm
Helt enig med deg om det…enighet er slettest ingen nødvendighet…
Takk for gode ønsker…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 12:05 pm
Jeg er en ganske konservativ mann. Det viktigste er:
* At prisen ikke er hårreisende.
* At klippen er pen og jevn.
* At det er time å få når jeg vil ha det.
Så enkelt, men skjønner det kan være vanskelig å oppfylle…
For meg har pris alltid vært en faktor når jeg forsøker en ny frisør, så i starten bør man ihvertfall prise seg lavt i markedet … mener nå jeg. Får man en kundemasse og et godt rykte kan man kanskje skru opp prisen litt etterhvert.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 12:08 pm
Jeg våger aldri å prøve en ny frisørsalong hvis jeg ikke først har hørt “rykter” om at denne frisøren virkelig har synet for hva folk KLER! Akkurat det syns jeg er kjempeviktig, for vi kler jo gjerne ulike frisyrer, alt etter ansiktsfasong, alder, tykkelse og fall på håret….
Jeg må vite at dette er en som KAN sitt fag, som ikke brenner håret, misfarger det eller gjør andre katastrofer….
Lykke til til din datter!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 12:09 pm
Ser noen nevner beliggenhet. For oss som har bil er ikke beliggenhet fryktelig viktig, vil jeg si. Min nåværende faste frisør holder til i kjelleren på sitt eget bolighus litt på utsiden av sentrum, og holder av den grunn prisene godt nede, siden hun har ekstremt lave utgifter til lokaler. Hun er flink og hyggelig og jeg kan ringe og få time på ganske kort varsel.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 12:13 pm
He-he-he, du kan spøke du Geir.
Valg av frisør?
Min frisør, Jan Erik, har jeg ikke besøkt på over ti år. Men han var valget fordi han er en ålreit kar som jeg kunne prate litt med samtidig som han ordnet fjonene.
Sorry pal, can’t help you on this one
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 12:29 pm
Svaret på spørsmålet er Nei!
Ingen av “mine” frisører var tilstede…:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 1:28 pm
Frisøren min er litt dyr, derfor prøver jeg andre med ulike mellomrom, men ender alltid opp tilbake hos henne likevel, rett og slett fordi hun er dyktigst. Så pris er ikke alt, og om det er litt ventetid, så er det verdt det, selv om jeg alltid helst ville klippet meg i går, når jeg finner ut at NÅ, nå må det gjøres noe!
Jeg er ikke redd for å prøve nye frisyrer, og hun her kommer med forslag som ikke er hentet fra åttitallskatalogen. Fagkunnskapen er upåklagelig, og de har aldri sluppet meg ut på gata med en frisyre eller farge jeg ikke har kledd, mener jeg selv da.
Det er viktig for meg hvordan frisøren selv ser ut. Kjerringsveis avler kjerringsveis er min erfaring.
Og så er det hyggelig at frisøren ser på meg en gang i blant når hun prater til meg, og ikke bare på sitt eget speilbilde. Men bevares, det viktigste er faktisk hvordan jeg blir seende ut.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 1:43 pm
Hei og velkommen hit!
Takk for at du tok deg tid, og vi er enige om at prisbildet er viktig, man har gjerne en pris som forteller kundene sine hva de kan forvente, spør du meg…
Pris uansett bransje har alltid vært en smal sti…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 1:45 pm
Viktig ting dette og Mairmog, jungeltelegrafen har en viktig del av markedsføringen…
Takk for lykkønskninger…Så får vi se hva det blir til…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 1:45 pm
#20.5 Jeg føølger med deg, å plutselig stikker jeg innom.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 1:47 pm
Der var du igjen jo…kjempebra, du tar opp ting som er nevnt, men gjør det også klart at mange kunder er tross alt mobile…
Takk for at du ikke brant inne med de siste tingene du hadde på hjertet…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 1:48 pm
Av og til, slipper også vennskap taket…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 1:50 pm
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 2:38 pm
Hei på Lakenskrekk!
Du griper fatt i ting som forsåvidt ikke har vært nevnt så mye…
Kundefokus på alle mulige måter, har sjelden gått i tap…
Takk for at du innimellom slagene tok deg tid…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 2:38 pm
Ja, plutselig kan jeg si det samme…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
september 30th 2008 at 10:48 pm
Du vet hvor hiet er.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 1st 2008 at 9:55 am
I know!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 1st 2008 at 10:47 am
Jeg prøver nye frisører helt til jeg finner den jeg vil fortsette å klippe meg hos.. og det er jammen ikke mange..
Service er viktig.. samt at de ikke klipper meg i øre eller kinn.. og at jeg ikke ser ut som jeg er tvangsklipt på en humpete vei..
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 1st 2008 at 3:27 pm
Takk for ditt besøk….Har du også erfaring med øreflipper?
Au au au….
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 6:08 pm
Leste innlegget, men ikke kommentarene. Er fremdeles på ferie, men tar meg tid til en svipptur innom. Jo altså, punkt en: Prisen
Punkt to: At de kan klippe mitt uregjerelige hår (krøller!)
Punkt tre: Koselige frisører.
Punkt fire: Rent og enkelt interiør.
Punkt fem: Masere hodebunn! Da kommer jeg garantert tilbake!!!
Punkt syv: Ikke høy musikk, men gjerne radio som surrer og går.
Hils henne lykke til!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 6:09 pm
Forresten så var du fin på håret!
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 6:17 pm
Foruten at frisøren selvsagt må være dyktig og kunne faget, er det viktig å bli tatt godt imot når man kommer som kunde. “Oven-fra-og-ned” holdning er drepen for en frisør.
At frisøren har tid til å høre på mine ønsker og samtidig kunne komme med råd og innspill – og ikke minst at hun/han kan være stille
Nå mener jeg ikke taus gjennom hele seansen, men man MÅ ikke skravle i ett selv om man er i et serviceyrke. Jeg har en travel hverdag, og da er det deilig å kunne sitte stille og nyte å bli stellt litt med
Og i morgen har JEG frisørtime – juhuuu:)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 7:01 pm
Takk for at du fulgte opp denne, Tamina…Alle punktene er notert og tatt vare på…:-)
Fortsatt god ferie!
Hun hilser sikkert tilbake…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 7:02 pm
VAR er også riktig…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 7:04 pm
Vet ikke om dette med oven fra og ned holdning er særlig kjent for oss gutter, men jeg registrerer at flere nevner dette…
Takk for responsen!
Og velkommen til Mentalkrem ver.2, forresten…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 7:21 pm
Liker at det er lyst – kanskje litt spreke farver. Grønnplanter … kaffe og oversiktlig. At det ikke er rotete og at frisøren kan prate uten å prate hull i hodet på meg om sykdomm og gugge.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 7:44 pm
Du kan ikke bare sitte der å si “rekk opp handa”.
Nå røk pæren i taklampa.
Din skyld.
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 8:25 pm
Kaffe er meget viktig, for undertegnede ihvertfall…:-))
Sikkert også den siste delen…
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende
oktober 2nd 2008 at 8:26 pm
Oppss…Sorry…
40 Watt?
Sender en til deg i brevpost…:-)
Tips oss hvis denne kommentaren er upassende